دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

راهنمای استفاده از دستگاه هات بلاک آزمایشگاهی

راهنمای استفاده از دستگاه هات بلاک آزمایشگاهی

آشنایی با راهنمای استفاده از دستگاه هات بلاک آزمایشگاهی بسیار مهم است، به ویژه برای افرادی که در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و طبی از این دستگاه بیشترین استفاده را دارند. دستگاه هات بلاک از جمله مهمترین اقلام آزمایشگاهی است که به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد تمام خواسته‌های شما در محیط آزمایشگاه را برآورده می‌کند و می‌توانید از آن استفاده‌های متنوعی داشته باشید. این دستگاه در انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود که هر کدام از آنها ویژگی خاص خود را دارند. دستگاه هات بلاک در واقع یکی از تجهیزات برای تبخیر نمودن آب نمونه مورد استفاده قرار می‌گیرد و چندین مکان برای قرار دادن نمونه در بالای آن تعبیه شده است.

یکی از مهمترین مزیت‌های دستگاه هات بلاک آزمایشگاهی نسبت به سایر اقلام مشابه آن این ست که هات بلاک بدون اینکه ساختار نمونه‌های مورد آزمایش را بهم بریزد، آب آنها را تبخیر می‌کند. به همین دلیل است که بسیاری به دنبال تهیه این دستگاه هستند تا بتوانند در موارد بسیاری از آن در محیط آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و طبی استفاده نمایند. از آنجا که بسیاری با راهنمای استفاده از دستگاه هات بلاک آزمایشگاهی و انواع مدل آن آشنایی ندارند، در ادامه توضیحاتی در این خصوص ارائه خواهیم کرد.

دستگاه هات بلاک آزمایشگاهی چیست

یکی از مهم‌ترین اقلام آزمایشگاهی دستگاه هات بلاک است که به دلیل کاربرد بسیاری که دارد، باید کیفیت مناسبی داشته باشد تا بتوانید از آن بهترین استفاده را داشته باشید. این دستگاه یکی از اقلامی است که برای تبخیر کردن آب نمونه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین علت در بخش بالایی آن چندین مکان برای قرار دادن نمونه وجود دارد که در هر کدام از آنها نمونه‌ها جاگذاری می‌شود و پس از تبخیر آن قابل برداشت خواهد بود.

اهمیت این دستگاه به دلیل عدم تغییر ساختار سایر مواد تشکیل دهنده نمونه است و وقتی از این دستگاه استفاده کنید تنها بخار آب آن تبخیر خواهد شد. توجه کنید که کلگی دستگاه هات بلاگ قابل تغییر است و شما می‌توانید متناسب با اندازه نمونه آن را تعویض کنید. برخی از هات بلاک‌ها حجم بالایی دارند که در این صورت می‌توانید کلگی بزرگتر را برای دستگاه جایگذاری کنید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با ۱۱ دستگاه ضروری در آزمایشگاه

تایمر دستگاه هات بلاک چگونه عمل می کند

دستگاه هات بلاک آزمایشگاهی در انواع مختلفی تولید می‌شود که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و برخی از دستگاه به صورت دستی کار می‌کنند که در این صورت زودتر دچار مشکل خواهند شد. اما اگر برداشتن نمونه‌ها برای شما سخت است، می‌توانید از دستگاه‌های دیجیتال که دارای تایمر هستند استفاده کنید.

دستگاهی که تایمر دارد، امکان تنظیم خواهد داشت و شما می‌توانید بدون هیچ اختلالی شاهد عملکرد بهتر این دستگاه باشید. دستگاه هات بلاک دیجیتال تایمری دارد که شما می‌توانید به وسیله آن زمان مناسب نگهداری نمونه را تنظیم کنید و پس از تمام شدن عملیات، از طریق هشدار دستگاه آن را بردارید. اما انواع دستگاه هات بلاک آزمایشگاهی کدامند؟ و راهنمای استفاده از دستگاه هات بلاک آزمایشگاهی در انواع مختلف آن چیست؟

دستگاه هات بلاک چیست

انواع دستگاه هات بلاک آزمایشگاهی

انواع دستگاه هات بلاک آزمایشگاهی از جهات مختلف با یکدیگر تفاوت دارند که یکی از مهمترین موارد، کیفیت ساخت دستگاه است، زیرا نمونه‌های تقلبی دستگاه در بازار عرضه شده‌اند و هنگام خرید باید نهایت دقت را داشته باشید. از دیگر مواردی که انواع مختلف دستگاه هات بلاک را از یکدیگر متمایز می‌سازد، می‌توان اندازه آنها دانست. برخی از این دستگاه ظرفیت کم و برخی ظرفیت بیشتری دارند، در حالت کلی می‌توان دستگاه هات بلاک را به دو نمونه ثابت و متحرک تقسیم کرد که هر کدام برای مصارف خاصی کاربرد خواهد داشت.

دستگاه هات بلاک متحرک می‌تواند نمونه را سریع تر تحویل دهد و معمولاً بیش از نمونه ثابت فروش دارد. دستگاه هات بلاک یک دستگاه مشابه در بازار دارد که به نام کلد بلاک شناخته می‌شود. این دستگاه یکی از مدل‌های دستگاه هات بلاک است که برای خنک نگه داشتن نمونه‌ها مورد استفاده قرار می گیرد.

کابرد دستگاه هات بلاک

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی راهنمای استفاده از دستگاه هات بلاک آزمایشگاهی و کاربرد آن پرداختیم. افرادی که در محیط آزمایشگاه کار می‌کنند، باید با راهنمای استفاده از دستگاه هات پلاک آزمایشگاهی به طور کامل آشنا باشند تا بتوانند از طریق آن نیازهای محیط آزمایشگاه را برطرف کنند. این دستگاه بیشتر برای تبخیر آب نمونه مورد استفاده قرار می‌گیرد. مزیت این دستگاه این است که بدون اینکه نمونه را به هم بریزد، تنها آب آن را تبدیل به بخار می‌سازد.

دستگاه هات بلاک آزمایشگاهی در انواع مختلفی تولید می‌شود که دو مدل آن انواع ثابت و متحرک هستند که نوع متحرک ان به دلیل سرعت هم زدن نمونه‌ها، بیشتر فروش دارد. هنگام خرید دستگاه هات بلاک توجه داشته باشید که نمونه‌های تقلبی آن را تهیه نکنید. چنانچه دستگاه‌ هات بلاک آزمایشگاهی شما دچار آسیب شده، با کارشناسان ما مرکز تخصصی تعمیر اقلام آزمایشگاهی تماس بگیرید تا تعمیرکاران مجرب ما کار عیب یابی و تعمیر دقیق دستگاه شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن با استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات انجام دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *